• Тел : 011/ 7292-331
  • Радно време : 06:00 - 18:00
  • Адреса : Прерадовићева 2a, 11000 Београд
192.jpg

ВРТИЋ "ЛАСТАВИЦА"

1.Експеримент

 Активност која смирује децу, а изгледа магично

Потребан материјал: папир, фломастери, маказе, тањир, вода.  Дете треба да нацрта цвет на папир и да га изреже га. Затим савијајте латице једну по једну, у круг. Полако спустите цвет у воду и посматрајте како се цвет отвара.

Идеја плус: Можете направити и више цветова у већој посуди.

2. Пронађи ме

Циљ активности: подстицај позитивне атмосфере у породици

У игри могу учествовати сви чланови породице. Потребно је миниму три играча.

Договором – разбрајалицом одредити ком играчу ће се првом везати очи марамом, шалом... неко од играча треба да заврти оног ком су завезане очи. Остали играчи треба да замене места. Играч коме су везане очи треба да ухвати једног и да погоди ко је. Уколико погоди ко је, том играчу се везују очи.

Уколико погреши, мора да пусти тог играча и да тражи другог.

 3.Игре макаронама

Циљ активности: развој фине моторике кроз ликовно

Потребан материјал:  темпере, макароне канап

Припремите радну површину, нека дете темперама обоји макароне. Када се осуше, на канап, струну дете треба да ниже макароне. Продукт рада треба да буде огрилца, наруквица

4.Настави низ

Циљ активности: Логичко размишљање

Направите низ од макарона које дете треба да препозна и да настави. Крените од једноставнијих низова ка сложенијим –(две боје, три боје, четри боје).

189.jpg

ВРТИЋ "ЛАСТАВИЦА"

1. ИГРА „ПРЕПОЗНАЈ И ЗАОКРУЖИ“

ЦИЉ ИГРЕ – препознавање бројева

У реду написати бројеве од 1 до 10, тако да сваки број буде различите боје. Без редоследа на папиру исписати бројеве тако да се понављају. Дете треба да препозна бројеве и у истој боји да их заокружи.

2. ИГРА „НАЂИ 5“

ЦИЉ ИГРЕ - богаћивање вокабулара (именице)

 Особа задаје глагол којем дете треба припојити пет одговарајућих именица.

Нпр: „Шта можемо отворити?“

Могући одговори: „Можемо отворити врата. Можемо отворити књигу. Можемо отворити торбу. Можемо отворити боцу. Можемо отворити кутију.“

Дете треба да одговори са пет логичких реченица

Предлог могућих задатака:

  • Шта можемо резати? -  Шта можемо  пити?
  • Шта можемо брисати?         -  Шта можемо  облачити?
  • Шта можемо подизати?       - Шта можемо  затварати?
  • Шта можемо прати? - Шта можемо правити?

3. ИГРА „ПОГОДИ СЛОВО“

ЦИЉ ИГРЕ – препознавање слова и развијање прецизности

Исеците папириће на којима ћете написати слова (позната) и полепите по зиду. Детету говорите слово по слово, а оно их гађа лоптом. Задајте им кратке речи слово по слово, а дете треба да погоди која је реч у питању.

Исеците папириће на којима ћете написати слова (позната) и полепите по зиду. Детету говорите слово по слово, а оно их гађа лоптом. Задајте им кратке речи слово по слово, а дете треба да погоди која је реч у питању.

4.„МОЈ ЦРТЕЖ“

ЦИЉ ИГРЕ: богаћење цртеж детаљима, откривање забавнијих начина цртања

Хајде да цртамо на један нови и необичан начин. Залепите папир са доње стране стола (као што је на слици).  Дете легне испод стола и црта.  Док цртају можете их питати како им се чини када овако цртају, да ли им се допада  и слично. Деца  треба сама да смисле шта ће цртати и да дају назив цртежу.

 5. „ИГРА СА ПАПИРИЋИМА И СЛАМЧИЦАМА“

ЦИЉ ИГРЕ – рзвијање капацитета плућа и такмичарског дуга

Исеците папириће (као на слици), деца помоћу сламчица треба да пренесу папирић у посуду. Игра се игра са два или више играча. 

6. Слика од пене

Циљ игре: развијање стваралачких способности код детета

Потребан материјал:

  • Пена за бријање
  • Боја за храну
  • Танак штапић
  • Алуминијумска фолија
  • Картон светлије боје

Опис игре: На алуминијумску фолију сипајте пену за бријање, а затим на њу неколико капи боје за храну. Танким штапићем свако од играча или један играч може да меша пену, правећи шаре. Можете правити одређене облике, постављати изазове једни другима и играти игру погађања оног што сте нацртали. А на крају, на ваше радове прислоните картон светлије боје, утисните га лагано у шарену креацију, склоните и обришите са њега вишак пене. Добићете дивну шарену слику. Од слике или више ваших слика можете направити мини атеље, урамити слику и чувати као успомену на сликарске дане у доба Короне.

7)"Музички бенд"

 За ову игру потребно вам је: простирка, дрвене или пластичне варјаче, старо метално посуђе, пластичне посуде и лименке.

Опис игре: На простирку, коју сте припремили поређајте посуђе или лименке. Придружите се детету у прављењу различитих звукова. Ова игра пружа могућност да се деца упознају са звуковима и прављењем мелодије. Када увежбате мелодију, ваш бенд може да наступа.

 Предлажемо да детету пустите композицију са следећег линка https://www.youtube.com/watch?v=oiFHt_ITVaM и да му предложите да кроз покрет осети музику (нпр. када је музика тиша, покрети су лагани, када је музика гласнија покрети су живљи). Било би добро да пре тога прво погледају тај снимак са занимљивом линијом која се мења у ритму музике.

8)“Воће у корпици”

 Ако сте расположени за још мало математике, следећа игра је за вас.

Циљ игре: развијање способности груписања предмета, класификације и серијације.

Опис игре: Родитељи, разговарајте са дететом о воћу. Поставите пред дете воће и именујте их. Које све боје може да буде? Да ли је сво воће исте величине?

I задатак је да дете у 3 корпице разврста воће по величини. У прву корпицу дете ставља воће најмање величине,  у другу корпицу воће средње величине и у трећу корпицу воће највеће величине.

II задатак је да дете у 3 корпице разврста воће по боји (нпр. у прву корпицу сво жуто воће, у другу корпицу сво зелено воће, у трећу корпицу сво црвено воће).

III задатак је да дете једну врсту воћа поређа по величини (3 величине), нпр. 3 јабуке треба да поређа од најмање јабуке до највеће јабуке или 3 јагоде треба да поређа од најмање јагоде до најавеће јагоде.

На крају нека дете смисли рецепт за воћну салату (колико чега и на који начин припремати, шта додати итд.).

 

187.jpg

ВРТИЋ "ЛАСТАВИЦА"

1.Игра „Доцртај “

Циљ игре: развијање фине моторике, правилно држање оловке, уочавање детаља

На папир ставите пола слике неке слике из новина. Дете треба да доцрта другу половину цртежа.

2.Игра „Ухвати чеп“

Циљ игре: развијање фине моторике, такмичарског духа и позитивне атмосфере

Игру играте у пару. У посуду са водом сипати чепове, које треба да вадите штапићима. Победник је ко први извади све чепове.

3.Игра „Мини фудбал“

Циљ игре: разијање капацитета плућа, развијање такмичарског дуга

Од картонске кутије направити фудбалски терен, потребне су вам две сламчице и лоптица која може бити од папира, фолије. Играју два играча. Дувањем у сламчицу лоптицу треба убацити у противнички гол.

4)"Одлагање одеће 

Циљ игре: развијање почетних математичких појмова.

Опис игре: Разврставање и одлагање одеће укључује и упоређивање у коме има скривене математике:

Величина: Да ли је одећа велика или мала?

Боја и шара: Да ли има одговарајућих комада које треба сложити заједно?

Власништво: Чије су ово чарапе? Мамине? Татине? Секине? Батине?

Парови: Да ли је овде само једна сокна или обе?

Функција: Да ли се овај пешкир користи у кухињи или у купатилу?

Брига о гардероби је добра истраживачка игра за младе математичаре.

5)СТАВИ РУКУ И НОГУ НА СВОЈЕ МЕСТО”

 Циљ игре: различити облици кретања, развој свих мишићних група

Опис игре: Поставити на под слике са нацртаним шакама и стопалима. Задатак детета је да пређе од тачке “А” до тачке “Б” по задатим сликама, тако што ће стављати своје шаке и стопала на предвиђено место.

6)„ЈОГА“

Циљ игре: каналисање емоција, развијање позитивне особе.

Опис игре: деца своје „проблеме“ не умеју јасно да изразе, па они то исказују кроз своје понашање. Оваква врста вежби помаже деци да све то каналишу на правилан начин.

 

178.jpg

ВРТИЋ "ЛАСТАВИЦА"

1) БАЦАЈ КОЦКИЦЕ, ВЕЖБАЈ ПРСТИЋЕ И ЗАБАВИ СЕ КОД КУЋЕ

„ТВИСТЕР ЗА ПРСТИЋЕ“

Циљ игре: развијање фине моторике

Нацртајте и направите две коцке. Једну са бојама, другу са шаком која показује различите прстиће. На обичном папиру нацртајте кружиће и обојите жељеним бојама (шема може да буде као на обичном твисту). Они ће бити мапа где ћете постављати прстиће после бацања коцкица. Коцкица одређује кој прст и на коју боју се ставља.

2)„УБАЦИ У ЧАШУ“

Циљ игре: развијање прецизности

Залепите чаше на једну страну стола, дете сети на другој и бацањем лопте по површини стола треба да убаци лопту у чашу.

3) “КЛАЦКАЛИЦА“

Циљ игре: игра за оснаживање физичких способности и брзо размишљање

За ову игру потребно је два играча који се држе за руке, задатак је да наизменично изговарају нпр: животиње. Када дете каже животињу треба да чучне, а играч који стоји треба брзо да изговори другу животињу, а овај из чучећег положаја устаје и изговара свој пример. Животиње не смеју да се понављају. Победник је онај који каже последњу животињу. 

* Теме можете мењати : воће, поврће, превозна средства, предмети из одређених локација нпр: школе, продавнице, парка...

4)“КУЋИЦА ЗА БРОЈ“

Циљ ирге: препознавање бројева, кординација покрета

Притиском на пластичну бочицу дете треба да сваки чеп убаци у одговарајућу кућицу. На чеповима су исписани бројеви од 1 до 10 и на кућицама.

5) ПОВОДОМ ОБЕЛЕЖАВАЊА „ДАНА УСТАНОВЕ“ НАШЕ ЈЕ ДА СЕ ЛЕПО ОБУЧЕМО НАПРАВИМО КРАВАТЕ, КРУНЕ И ОДИГРАМО УЗ ПОЗНАТУ ПЕСМУ „ИВИН ДЕНС“

Циљ: развој креативности, усклађеност покрета

Од папира, прелица, украсних трака, бојењем, коришћење темпера, бојица - осмислити девојчице своју круну, а дечаци своју кравату.

https://www.youtube.com/watch?v=N1if6hhneqc  - Ивин денс

149.jpg

ВРТИЋ "ЛАСТАВИЦА"

1) ИГРА „ШТИПАЉКЕ“

Циљ игре је употреба савладаних бројева од 1-10, препознавање бројева и бројање

Опис игре: Пратећи број деца треба да ставе одговарајући број штипаљки са обе стране. Након тога преброје штипаљке и сазнају решење. Задавати прво да збир буде до броја пет, а затим и до десет. Игру понављати док деца имају интересовање.

2) ИГРА „ПРАТИ И ПОРЕЂАЈ“

Циљ игре  подстицај развоја фине моторике, прецизности и пажње.

Фина моторика и пажња су нешто што треба неговати током читавог предшколског периода. Оне су уско повезане са свим аспектима дечијег развоја. Неопходно их је свакоднемно подстицанти као предуслов за писање.

Опис игре: Деци нацртати разне облике – линије ( један облик једна линија). У чинијице им ставити разне ситне материјале ( дугмиће, пасуљ, перлице, кукуруз...). Деца требају пратећи линију да је украсе што прецизније понуђеним материјалима. За ову игру није потребно лепити, како би деца могла да понављају поступак.

3) ИГРА: „ПРОЛЕЋНА ЛИВАДА“

Циљ игре је подстицај развоја креативности и манипулација различитим материјалима.

Опис игре: поразговарати са децом о полећном цвећу. Разгледати слике цвећа. Подстаћи их да направе „Пролећну ливаду“ и понудити им разне материјале ( туфере, сламчице, папире, затвараче, штапиће за уши...)

4)„ЧАРОБНА ЛИНИЈА“ – НТЦ ИГРА
Родитељи залепе широку лепљиву траку у ходник и кажу детету да то није за њега, јер је то тешко. Сваки пут кад родитељи пролазе кроз ходник, ходају тако да иду стопало пред стопало. Дете ће наравно покушати и бити срећно када уради овај „тежак задатак“. Чим успешно савлада тај задатак, дан касније, родитељи ураде нешто мало теже. Нпр. ходају уназад и опет кажу, да је то превише тешко и да то није за њега. Када и тај део савлада, уводи се још један елемент који је важан за развој детета. Родитељи залепе на ту широку траку фломастере у боји (црвени, плави….) и кажу да је то само за велике и на пример када дођу до црвеног фломастера ураде 2 чучња, када дођу до плавог ураде једну ротацију. Наравно да ће и дете то успети, али ће дете проћи 100 пута кроз ходник у току дана, урадиће 200 чучњева, 100 ротација. Можда ово личи на манипулацију, али ако кажемо детету да хода по линији јер је то добро за његов когнитивни и моторички развој, вероватно да оно то неће ни радити. Може се касније додати жути фломастер (за 3 скока у месту), зелени, наранџасти итд.

5) РЕЦИКЛАЖА У ЕДУКАТИВНЕ СВРХЕ
За ову игру вам је потребно:
- куглице од папира различитих боја (обавезне - црвена, плава, жута, зелена, а можете и још неке),
- пластичне чаше које су обележене тим бојама,
- штипаљке.
Свака куглица треба да буде једнобојна и било би пожељно да од сваке изабране боје имате неколико комада. За израду ове игрице, а у недостатку папира у боји, можете обојити бели папир, а затим дајте деци да их обликују у лоптице.
Када направите средство за игру, време је да игра и почне!
Задатак је да деца штипаљком ухвате куглицу од папира и убаце је у пластичну чашу обележену истом бојом. Ово ће понављати све док куглице, које су биле измешане, не буду у својим "кућицама".
Уколико је дете расположено за игру, додатним задацима можете игру усложњавати, нпр. да дете, када убацује лоптицу, именује неко воће које је те боје (црвена лоптица - јагода), или да пронађе и именује предмет који је те боје а налази се у соби.

 

135.jpg

ВРТИЋ "ЛАСТАВИЦА"

1)„Васкршња трка“                                                                                                                     

За ову игру потребна су вам јаја ( или лоптице) у 2 различите боје. Изађите у двориште, ако га имате, ако не, можете све учинити још занимљивијим у стану тако што ћете направити полигон са препрекама и мерити време. На крају полигона треба да се налази једна чинија. Поента игре је да се тркате са Вашим дететом, тако што ћете у супеној кашици преносити јаја од почетка до краја полигона. Ко у краћем року пренесе сва јаја и стави их у чинију, он је победник.

2) „Ускршњи зека сакрио је поклон“

У стану или дворишту сакријте јаје, корпице или бомбонице. Реците детету да је био ускршњи зека и да му је оставио поклоне, али да мора да их пронађе.

3)„Трка зечева“

Можете организовати трку зечева, тако што ћете детету дати џак или кесу у коју ће ући и скакутати као зека. Тркајте се заједно, ко први стигне до циља, тај је победио.

4)"Трка ускршњих јаја"

На картону нацртати четири већа јајета( да стопало може да стане на њега). Игра се изводи у пару. Јаја се изрежу и сваки играч узима по два. Једно ставља на под и стаје на њега, друго спушта испред себе, стаје на њега, узима оно иза и ставња га испред, стаје на њега и тако напредује у трци. Побеђује играч који на тај начин први пређе договорено растојање.

5) „Ускршња слика“

Исеците од папира или картона облик зеца ( два круга различите величине и уши) Тај облик залепите са врло мало селотејп траке на већи папир. Потом дајте детету темпере, водене боје или туш и сунђер. Дете сунђером наноси боју на слику и када заврши можете одлепити облик зеца и ту ће остати бели облик. Зеки можете направити машну или урамити слику.

116.jpg

ВРТИЋ "ЛАСТАВИЦА"

1) На следећем линку можете видети како се праве цветови од папира, изаберите цвет који Вам се највише допада и направите га са својим дететом. Папир не мора да буде у боји, али уколико желите можете дати деци да их обоје пре прављења:

https://www.youtube.com/watch?v=swQEbnO2v9s&feature=youtu.be

2) Погледајте са дететом "Пролећну ливаду" позоришта сенки

https://www.youtube.com/watch?v=UxZhKPRQylE , али БЕЗ ТОНА.

Реците детету да именује све што се појављује и осмисли самостално причу претећи сенке које се појављују и то запишите .

Потом пустите детету и тон и разговарајте о причи: Како изгледа ливада? Који цветови се појављују? Који инсекти се појављују?О чему разговарају? Зашто се зове "Пролећна ливада"? Зашто не видимо њихове стварне боје? Шта је то сенка? По чему се ова представа разликује од осталих?

3) Eво једног огледа који ћете пратити наредних месец дана са дететом:

Две чаше или саксије напуните земљом и убаците неколико зрна пасуља, пшенице или семе зелене салате и сипајте мало воде. Потом једну чашу или саксију оставите на неком тамном и хладном месту, а другу чашу или саксију оставите на светлом и топлом месту. На сваких 2-3дана погледајте шта се дешава са семенкама и залијте их, како би сте заједно са дететом испратили клијање и појаву првих листова. Заливајте биљке редовно и пратите шта се дешава са једном и другом биљком. Све коментаре деце као и мишљење на самом почетку шта ће се десити са биљкама записујте у наредних месец дана.